Windows 8. In asteptarea marii… dezamagiri


Am instalat in sfarsit Windows 8 intr-un PC virtual. Am tot zis ca il incerc si n-am mai apucat. Aseara mi-am luat inima in dinti si l-am instalat.

Nici nu stiu de unde sa incep.

Defapt sa incep cu primul ecran. Ecranul de log-on.

E facut ori pentru telefoane ori pentru calculatoare cu touch screen. Pentru ca cu mouse-ul trebuie sa tragi poza vizibila in sus pentru a scoate la iveala ecranul de log-on propriu zis. Pe telefon da, treaba cu swipe e misto. Dar pe un calculator sa faci treaba asta cu mouse-ul parca nu prea mai e o miscare naturala.

Autentificarea se face pe baza userului si parolei Live!. Asa ca daca nu aveti cont Live! va trebui sa va faceti. Eu aveam de cand cu beta-ul de la Windows 7. Poate exista si o varianta ocolitoare pentru asta, pentru ca am impresia ca asa vor fi verificate si licentele. Sau poate vor sa faca ceva online cum au facut cei de la Apple cu ultimul sistem de operare. Il cumperi online, il descarci si il instalezi. Nu stai sa mai cutreieri nameti pana la masina, ca sa te duci la magazin sa il iei. Foarte comfortabil. Mai ales ca daca sunt serverele incarcate ai termina mai repede daca ai da o fuga la magazin.

Trecand de autentificare am ajuns intr-o faza unde am stat, m-am scarpinat in cap, am mai stat un pic si cand am vrut sa ma mai scarpin putin am crezut ca mi-am dat seama ce am in fata. Dar nu, nu mi-am dat seama, asa ca m-am mai scarpinat o data.

Ce aveam in fata defapt era meniul Start. Care acum arata intr-un fel fara de hal.

Adica asa.

Care defapt este interfata Windows 7 Mobile (mai mult sau mai putin). Iarasi, pe telefon sau cu un touchscreen ar fi cat de cat ok. Dar sa faci atatea manevre cu mouse-ul devine enervant. Pentru femei. Barbatii sunt obisnuiti cu miscari repetate ale mainii. Mai ales din trafic.

Am mai observat ca au schimbat si Control Panel-ul care oricum la Win 7 era greoi. Acum e si mai si…

Mai departe nu am intrat in detaliu din cauza faptului ca era 3 dimineata. Si cum trebuia sa ma trezesc devreme am renuntat.

Mai butonez la el cand ma intorc acasa si daca mai sunt noutati promit sa va tin la curent. Si in direct si in reluare.

Si eventual si in reluarea reluarii directului.

Take care

2 comments on “Windows 8. In asteptarea marii… dezamagiri

  1. Mi-e teama ca Win8 seamana cu dezastrul Vista. La fel de “in viteza” scos, carpit pe traseu, plus ca si la Vista se dadea trial 15-30zile, dupa care cereai online sau la tel activarea. Mi se pare mult prea impopotonat si prea touchscreen. Boala asta cu grafica suprasaturata, care incarca RAM/CPU/GPU a aparut tot in perioada Vista si vad ca, in loc de corectare, vom avea o masina de spalat cu tot felul de carpe colorate (din care multe nu stii ce sunt si ce vor sa faca). Win7 a avut multe review-uri de la enduseri pana la lansare, asta ce naiba e? Sa inteleg ca Microsoft a facut o obsesie vis-a-vis de iPod si sacrifica orice urma de utilitate, transformand Win8 intr-un balci media, care, dupa parerea mea, nu va “trai” prea mult timp nici macar pe touchscreen.

    • Nu pot sa zic ca a fost scos in viteza. Companiile mari acum au mai multe departamente si pot merge in paralel foarte frumos. Asa isi permite si Electonic Arts sa scoata cate un joc nou anual din fiecare serie.
      Si treaba cu incarcatul interfetei sincer nu m-ar deranja. Dar daca ar fi facuta cum trebuie. Vista a fost si va ramane al doilea esec MS (dupa Millenium).
      Oricat de disperat am fost cu Windows 7, care intradevar a fost un imens salt de la XP sau Vista si pe care toata lumea il critica. Cum ca ar fi prost, naspa, maro sau mai stiu eu cum.
      Cand defapt Windows 7 (parerea mea) a fost cel mai reusit sistem de operare al MS de pana acum. Ma rog, in afara de MS-DOS…
      Acum cred ca va trece mult timp pana voi trece la noul Win 8. Mult timp. Asteptam o interfata restilizata, mai prietenoasa, mai placuta la vedere. Si in shimb am stat 5 minute sa imi dau seama unde dracu am ajuns.
      Cred ca revin la instalarea mea de Mac OS pana se mai clarifica treburile.

Leave a Reply

