Cersetorii mofturosi ai Bucurestiului


Acum cateva saptamani am asistat la o faza hilara, dar in acelasi timp enervanta.

O cersetoare prin Piata Constitutiei, logic, cersea. Cate un leu, cate un leu, pana a gasit o doamna care in loc de bani ia dat o piersica. Ca defapt cersetoarea cerea bani ca sa aiba de mancare.

Foarte surprins am fost cand am trecut pe langa ea sa aud comentariile dupa ce s-a indepartat acea doamna binevoitoare. “Ce sa fac eu cu asta?” si a aruncat-o la gunoi…

Pai daca cersesti bani pentru mancare ai fi putut sa o mananci, nu? Ca pentru asta bati lumea la cap sa iti dea bani. Cersetorii castiga mai mult ca mine pe luna. Castiga mai mult ca multi altii. Si cu toate astea lumea nu intelege si continua sa le dea bani. Printre ei intradevar mai sunt si cersetori “adevarati”. Dar acum majoritatea sunt de “meserie” cersetori. Eu nu am dat si nu voi da niciodata bani cersetorilor. Poate sunt rau, poate o sa credeti ca n-am inima. Dar eu asa vad lucrurile. Poate o tigare da, le dau, dar bani niciodata. Cand stiu ca seara cineva strange bani de la cersetori si se duce in cluburi si bea pana cade jos, are masina de zeci de mii de euro. Nu mi se pare ceva normal.

A fost candva o campanie care prezenta acest lucru. Ca un cersetor castiga cam 3000 de lei pe luna (poate chiar mai mult). Dar o data terminata campania lumea deja a uitat. Nu ca in timpul campaniei am vazut o mare diferenta.

Si fenomenul cersetorilor ia amploare. Intr-o zi la un semafor vad o pustoaica cum tasneste de pe marginea drumului si incepe sa dea cu palmele in geam. Pentru? Alta data un puradel a vrut sa imi spele luneta. Am dat drumu la stergatorul de pe spate moment in care l-a prins in mana. Automat motorasul s-a invartit in continuare in timp ce bratul stergatorului a ramas in aceeasi pozitie.

Ganditiva bine inainte sa dati bani cersetorilor. Cineva isi cumpara masini pe banii vostri.

One comment on “Cersetorii mofturosi ai Bucurestiului

Leave a Reply

