Overclocking


Asa cum zice titlul aici va urma ceva legat de overclokcing.

Am cateva scoruri postate pe hwbot.org.

Puteti vedea profilul meu aici. Ultima noutate fiind overclocking la noul (nou pentru mine) procesor. Intel Q9300 2.5 Ghz. Am reusit sa ajung cu el la 3.6 Ghz. Dar ma lovesc de peretele temperaturii. Iar in teste ma tine in spate sursa. Care nu prea face fata consumului. Aici aveti linkul

Procesorul il folosesc normal la 3.1 Ghz acum. Cresterea frecventei de la 3.1 la 3.6 a rezultat in cresterea consumului cu 90 W. Ceea ce e enorm. E mai mult decat consuma procesorul la frecventa normala. Deci a ajuns sa consume cam de 3 ori mai mult decat normal.

Din aceasta cauza nu am reusit sa fac overclocking serios (defapt mai deloc) la placa video. Cum am crescut putin tensiunile de alimentare pentru GPU si memorie cum s-a oprit calculatorul. Din cate am observat, doar placa video consuma aproape 200 W. Si asta la frecventele din fabrica.

Singura placa video la care am putut sa fac OC destul de extrem a fost un Nvidia 8800 GTS 320 bit cu 640 Mb memorie. Atunci aveam si un procesor mai slab, un Core 2 Duo E8400 la 3 Ghz. Pe placa asta video am lipit 2 rezistori variabili cu care reglam direct de pe placa tensiunile de alimentare ale procesorului grafic si memoriei. Am ajuns cu ea la frecvente mult peste cele din fabrica.

Si tot fiindca aveam o configuratie slabita atunci mi-am permis sa duc si procesorul destul de sus. La 5.19. Aveti aici linkul.

Am reusit intr-un final sa fac overclocking si la laptop :D. De la 1.8 (Intel Dual Core T2130) la 2.127. Link. La placa video de la laptop reusisem sa ii fac overclocking din prima saptamana de cand l-am luat. Adica acum vreo 5 ani.

Daca nu va temeti sa va duceti sistemul la limite astept comentarii cu reusitele voastre. Pe profilul meu de pe hwbot.org puteti vedea scorurile si frecventele atinse de mine.

Nu va temeti de temperaturile ridicate decat daca trec de 80 de grade (la Intel cel putin, AMD are alte temperaturi pe care nu le cunosc). Atunci ar trebui sa va opriti. Doar urcand frecventa si ne-supunand procesorul la stresuri nu o sa creasca decat putin temperatura.

Principalul factor al cresterii temperaturii e tensiunea de alimentare. Frecventa nu ajuta asa mult.

Puteti sa va jucati cu treaba asta si pentru a va raci procesorul. Eu am descoperit o chestie foarte interesanta.

Core 2 Duo care l-am avut si Core 2 Quad asta de il am acum au o tensiune de alimentare de 1.3 V. Dar e mai mult decat suficient pentru a merge la frecventa normala. Core 2 Duo il foloseam la 4 Ghz cu alimentarea scazuta la 1.15 V. Core 2 Quadul de acum il folosesc la 3.1 tot la 1.15 V. Pare imposibil dar merge. Si asa tin temperatura sub control si in acelasi timp am mai multa putere de calcul.

Astept comenturi cu rezultatele voastre.

Astept o provocare 🙂

Leave a Reply

