Dacia Duster


Am avut ocazia sa fac un drum de vreo 200 de kilometri cu Dusterul.

Fusesem la test drive dar nu se compara alea 4 colturi pe unde m-au lasat cei de la reprezentanta Dacia sa merg cu un drum in care am traversat Bucurestiul de 2 ori plus vreo 170-180 Km pe afara.

La prima vedere Dusterul pare mare. La exterior intradevar este mai mare decat berlina obisnuita. Dar interiorul nu este deloc spatio. Interiorul este exact cel de la Sandero fara nici o modificare. Si spatiul este tot acelasi. Ceea ce e putin dezamagitor avand in vedere clasa de masini unde s-a vrut a fi Dusterul.

Ca tinuta de drum este ok. Sta destul de bine pe sosea. Si se poate merge si la intimidare cu el. Prin Bucuresti lumea nu prea s-a mai bagat asa peste mine si aia care au incercat s-au repliat destul de repede. De la volan totusi nu pare chiar asa mare masina. Abia dupa ce am parcato aseara am observat diferenta.
Motorul este destul de puternic pentru a intra oarecum lejer in depasiri (am mers cu varianta de 110 cp diesel).

Si ca tot vorbim de motorizare sa spun si lucrul care m-a deranjat cel mai mult si care strica tot. Cutia de viteze.
Treptele 1 si 2 foarte scurte, pentru offroad. Iar mai departe pana la treapta a 6-a iarasi mi s-au parut scurte.
In oras daca vrei sa pleci mai repede de la un semafor sau sa treci printr-io intersectie mai repejor nu ai cum. Pentru ca trebuie sa schimbi 2 viteze in loc de 1 la restul masinilor. Iar treapta 1 e scurta in draci. Trebuie schimbata cam dupa ce s-a pus masina in miscare. Asa de repede trebuie schimbat.

La consum nu pare sa fie chiar asa economica. Totusi avand in vedere ca e acelasi motor de 1500 cc de pe Logan dar care a fost tunat de la 85 la 110 cp mi se pare normal sa consume. In medie am ajuns pe la 7.5 l/100 km. Nu e mult comparat cu alte masini, dar celelalte masini din clasa au motoare mai mari. Ceea ce pana la un moment dat inseamna ca ar fi un consum cat de cat normal.

Si sa explic treaba cu motoarele. Sa luam doua motoare, unul de 1500 (ca tot am vorbit de el) si unu de 2000 cc. Amandoua avand aceeasi putere. Sa zicem 100 cp ca sa rotunjim. Teoretic motorul de 2000 cc ar trebui sa consume mai putin daca e optimizat cum trebuie. Pentru ca motorul mai mic este fortat sa produca puterea aia. Si fiind fortat pretul este consumul. Ca din alta parte nu mai are de unde sa scoata puterea, comparat cu motorul mai mare care deja are un avantaj si nu mai e fortat.

In concluzie Dusterul nu mi se pare o masina de condus prin oras. Cel putin nu in Bucuresti unde te opresti si pornesti de nu mai stii de tine si unde trebuie sa te misti repejor prin intersectii.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s