iPhone vs Android


Apple-vs-Android-HD-Funny-Picture

Asta mi s-a parut cea mai interesanta poza care sa descrie batalia smart phone-urilor cu touchscreen dintre Google+Samsung si Apple.

In articolul asta vreau sa va spun parerea mea. Si anume de ce sunt de parere ca cei de la Apple au un avantaj major pe bucata asta de piata.

Si acesta este hardware-ul. Samsung a lansat Galaxy SII care are un procesor dual core la 1.2 Ghz ca sa poata concura cu iPhone 4 care are un procesor single core la 800 Mhz. Plus faptul ca iPhone-ul are 512 Mb RAM pe cand Galaxy are 1 Gb RAM.

Pe hartie Galaxy are performante aproape duble, dar in practica unele lucruri tot sunt ciopartite si ma fac sa iubesc in continuare 3GS-ul pe care il am. Care nici asta nu e de colo desi procesorul are doar 600 Mhz in comparatie cu fratii mai mari.
Cand a fost lansat iOS 5 ca performante in aplicatiile de baza (SMS, Mail, Photo, etc.) avea aceleasi performante cu iPhone 4…

2 comments on “iPhone vs Android

  1. Si totusi pretul este putin nejustificat. Iphone este mult mai fragil decat telefoanele android, platforma este inchisa si strict supravegheata de apple, iar bateria e de tot rasul. Singurul atu este ecranul RETINA DISPLAY. Restu…?

    • Intr-adevar, pretul e cam piperat. Dar, parerea mea e ca pretul reflecta un lucru. Si anume optimizarea. Felul in care hardware-ul lucreaza cu OS-ul si invers. Lucru pe care sincer nu l-am observat la Android. De cate ori am butonat un telefon cu Android (mi-au trecut prin mana amandoua Galaxy-uri plus cateva HTC si Samsunguri mai slabe) parea ca sacadeaza la orice derulare.
      De asemenea pretul reprezinta atentia la detaliu, materialele folosite, mana de munca plus un comision. La un moment dat gasisem o lista cu pretul componentelor dintr-un iPhone. Era cam 2 treimi din pretul de pe piata. Mai pui mana de lucru si profitul celor de la Apple si aia e.
      Ar mai fi ceva, cei de la Apple isi fac ei procesoarele, sau cel putin lucreaza foarte aproape cu producatorul. Pe cand la Samsung ei le iau pur si simplu de la nVidia.
      Si diferenta asta majora de hardware intre telefoane care in practica e exact invers sincer justifica oarecum pretul…
      Si ca sa nu par fan inrait Apple. Eu unul nu mi-as lua un iPhone nou. Consider ca un iPhone la mana a doua isi merita pretul. Nou mi se pare si mie destul de scump.
      Si legat de platforma si dezvoltarea aplicatiilor pentru iPhone. Este o treaba stricta in cazul in care vrei ca aplicatia ta sa fie aprobata pentru Appstore. Daca vrei sa dezvolti o aplicatie care sa faca anumite chestii si sa o vinzi direct unei firme nu te tine nimeni. Poti da drumul creativitatii. De exemplu tweakurile pe care le am eu instalate. Astea nu ar fi aprobate. Asta e singura chestie

Leave a Reply

